Pagina's

dinsdag 17 februari 2015

Carnaval in Oeteldonk

Carnaval dit jaar bracht een aantal Rotterdamse vriendinnen van Yvette naar Oeteldonk en natuurlijk zou ons huis ook voor de vriend(inn)en van Loraine een mooie uitvalsbasis zijn, zoals al jaren voor de vriendenschare van onze dochters.


Als 'import-Brabantse' ben ik zelf geen fan van Carnaval, maar als moeder van geboren en getogen Oeteldonkse dochters, ga ik met liefde boodschappen halen voor de hele meute en zijn er ieder jaar wel weer nieuwe emblemen, die op
een kiel of jasje genaaid moeten worden...

Met liefde kook ik 's avonds voor de hele groep en geniet van de wisselwerking tussen de vrienden van onze oudste en onze jongste. De vele logées krijgen een bed (waar ze soms amper gebruik van maken) en een ontbijt.

Voor mij is Carnaval een mooie kans om mijn fotohobby uit te oefenen. Met Yvette en Dorien hebben we genoten van de kleurrijke Intocht zondagmiddag, al waren we vrij laat en stond het zelfs in de Vughterstraat al flink vol. Het aantal foto's was dan ook beperkt.

afvalberg zondagochtend

zelfportret
Carnavals maandagochtend is altijd lekker rustig werken, al is fietsen door het centrum op weg naar het Innovatiehuis vooral slalommen om 'glas op de weg', ondanks het gebruik van plastic bierglazen. Uiteindelijk bleek mijn band toch lek...

's Middags hebben we genoten van de Grote Optocht op een zonnig plekje op de Parade. Het was een schitterde Optocht!

Paul Kriele plaatste al een groot aantal van mijn foto's op Bastion Oranje.

De hele fotoserie van de Optocht in Oeteldonk vind je op mijn Flickr pagina.

Geen opmerkingen: